|
www.sax.fora.pl forum saksofonowe
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
veloce
Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:39, 15 Sty 2018 Temat postu: Różnica między średniakiem i top saxem |
|
|
Zastanawiam się jaka jest różnica między np. Yamahą yas 480 a Yamahą yas 875ex? Nie powtarzajcie proszę tylko marketingowego bełkotu producentów saksofonów. Bardziej zależy mi na własnych doświadczeniach i odczuciach po przejściu z klasy student na topowe modele. I nieistotne, czy to yamaha, czy inna dowolna marka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cycu
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szymbark\Gorlice
|
Wysłany: Wto 11:11, 16 Sty 2018 Temat postu: Re: Różnica między średniakiem i top saxem |
|
|
veloce napisał: | Zastanawiam się jaka jest różnica między np. Yamahą yas 480 a Yamahą yas 875ex? Nie powtarzajcie proszę tylko marketingowego bełkotu producentów saksofonów. Bardziej zależy mi na własnych doświadczeniach i odczuciach po przejściu z klasy student na topowe modele. I nieistotne, czy to yamaha, czy inna dowolna marka. |
Są to dwa saksy z inne półki.
Różnic jest sporo a tak z grubsza to:
1. Stop z którego wykonany jest saksofon
2. Sposób lutowania mechaniki: YAS 875 ma mechanikę lutowaną na szynach
3. Fajka - stop i geometria fajki.
4. Sprężyny
5. Mechanika - bardziej rozbudowana w YAS 875, więcej możliwości regulacji oraz jej inny kształt.
6. Oczywiście brzmienie również na korzyść 875. 875 ma również bardziej "otwartą" górę i potrafi 'przyjąć" większe ilości powietrza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
veloce
Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:34, 17 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Jak napisał cycu saks z górnej półki to lepsze materiały, dokładniej spasowane, większa paleta regulacji mechaniki. Ja dodałbym jeszcze wysoką estetykę i dobry marketing. I do tego momentu pełna zgoda. Ale dalej nie bardzo wiem skąd to lepsze brzmienie. Jak większość forumowiczów utrzymuje jak mantrę, że brzmienie to przede wszystkim saksofonista, potem ustnik,stroik, ligatura, a sam saks to właściwie ma najmniejszy wpływ. A dobry saksofonista to na byle czym dobrze zabrzmi i vice versa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Menthor30
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: Czw 7:49, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
veloce napisał: | Jak napisał cycu saks z górnej półki to lepsze materiały, dokładniej spasowane, większa paleta regulacji mechaniki. Ja dodałbym jeszcze wysoką estetykę i dobry marketing. I do tego momentu pełna zgoda. Ale dalej nie bardzo wiem skąd to lepsze brzmienie. Jak większość forumowiczów utrzymuje jak mantrę, że brzmienie to przede wszystkim saksofonista, potem ustnik,stroik, ligatura, a sam saks to właściwie ma najmniejszy wpływ. A dobry saksofonista to na byle czym dobrze zabrzmi i vice versa. |
Zgadzam się ale jak znajdziesz chwilę obejrzyj sobie testy Leszka Nowotarskiego, jeden saksofonista różne instrumenty i jest różnica w brzmieniu , myślę że o to koledze chodzi, sam kiedyś miałem Jupitera SAS 767 i wymieniłem go na JAS 769 RB miałem oba saxy przez tydzień i nie brzmiały tak samo ten starszy moim zdaniem brzmiał lepiej a wymianka poszła tylko dlatego że musiał być poprawiony natomiast JAS był w idealnym stanie, sądze że o to właśnie koledze chodziło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saxophone92
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:27, 26 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
veloce napisał: | Jak napisał cycu saks z górnej półki to lepsze materiały, dokładniej spasowane, większa paleta regulacji mechaniki. Ja dodałbym jeszcze wysoką estetykę i dobry marketing. I do tego momentu pełna zgoda. Ale dalej nie bardzo wiem skąd to lepsze brzmienie. Jak większość forumowiczów utrzymuje jak mantrę, że brzmienie to przede wszystkim saksofonista, potem ustnik,stroik, ligatura, a sam saks to właściwie ma najmniejszy wpływ. A dobry saksofonista to na byle czym dobrze zabrzmi i vice versa. | Porównując dwa instrumenty: "Lepsze, pełniejsze, głębsze, a może ciemniejsze" brzmienie to kwestia:
1. Materiału z jakiego zbudowany jest instrument bądź materiału z jakiego zbudowane są jego elementy fajka, korpus, roztrąbu. Np. Lite srebro, brąz, mosiądz oraz jego rodzaje (żółty, czerwony, różowy).
2. Składowej stopu z jakiego wykonany jest saksofon
3. Budowy i geometrii fajki, korpusu a w dalszej kolejności roztrąbu instrumentu.
4. Wysokości uniesienia klap.
5. Rodzaju wykończenia saksofonu nielakierowany, posrebrzany, jeśli saksofon jest lakierowany to: (lakieru - jego jakości, sposobu nałożenia, grubości).
6. Zastosowanych rezonatorow: materiału z jakiego są wykonane, ich średnicy, grubości.
7. Rodzaju kominków otworów tonowych: proste bądź wywijane.
Kolejność podanych punktów jeśli chodzi o wpływ na brzmienie jest oczywiście kwestią dyskusyjną. Niektórzy twierdzą, że sam rodzaj użytej poduszki ma wpływ na brzmienie. Pewne jest, że niektóre poduszki że względu na rodzaj skóry oraz filcu są cichsze bądź glosniejsze podczas zamykania klap.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|