|
www.sax.fora.pl forum saksofonowe
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
p5noowy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:16, 10 Mar 2012 Temat postu: Sztuczki |
|
|
Czesc
Wpadłem na pomysł, że mogli byśmy pisać tutaj różne "sztuczki", porady, jakieś dodatkowe chwyty pomagające w grze.
Np. Gdy gramy d2 i mamy je za wysokie dokładamy klape H wtedy dźwięk się obniza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Albattros
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: praszka
|
Wysłany: Sob 20:23, 31 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
jak masz e2 za wysokie to dołóż klapę b, a jak e1 i d1 za niskie to klapę cis ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
defc0n
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastarnia
|
Wysłany: Sob 21:23, 31 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
dokładanie jest bezsensowne jeśli chce się grac dzwieki pełne alikwotów bo dzwieki z dodanymi klapami obnizajacymi czyt. Bb i B sprawiają, że dzwięki stają się głuche czyli jeśli ktoś ma już głuche D to bedzie mial jeszcze bardziej głuche.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Albattros
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: praszka
|
Wysłany: Nie 0:47, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
chodzi o intonację a nie o brzmienie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
defc0n
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastarnia
|
Wysłany: Nie 0:57, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
nie lepiej się nauczyć kontrolować intonacje obniżając ustami? A co jesli nie bedzie Ci stroić dzwięk A2 ? Też obniżysz go klapami? Brzmienie jest też bardzo ważną rzeczą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmvip
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1967
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wejherowo/woj.pomorskie
|
Wysłany: Nie 6:48, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
defc0n napisał: | nie lepiej się nauczyć kontrolować intonacje obniżając ustami? A co jesli nie bedzie Ci stroić dzwięk A2 ? Też obniżysz go klapami? Brzmienie jest też bardzo ważną rzeczą |
Oczywiście że tylko i wyłącznie kontrola ustami jest wskazana, dokładanie dodatkowych klap bardzo źle wpływa na brzmienie i do tego pozostają złe nawyki. W przypadku dźwięków o których dotychczas pisaliście, czyli D2,E2 nie ma potrzeby dokładania jakichkolwiek dodatkowych klap, wystarczy po prostu regulacja odchylenia tych klap.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Albattros
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: praszka
|
Wysłany: Nie 17:24, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
defc0n napisał: | nie lepiej się nauczyć kontrolować intonacje obniżając ustami? A co jesli nie bedzie Ci stroić dzwięk A2 ? Też obniżysz go klapami? Brzmienie jest też bardzo ważną rzeczą |
no a2 można obniżyć dokładając klapę 6
w klasyce często stosuje się tego rodzaju zabiegi, jest to na porządku dziennym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
defc0n
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastarnia
|
Wysłany: Nie 19:28, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No fakt, w klasyce sakskfon ma brzmiec jak klarnet na to juz nic nie poradzimy..
Ale tak jak bmvip napisal to jest zły nawyk i zła technika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Albattros
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: praszka
|
Wysłany: Nie 21:34, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
he he, piękna dyskusja na temat brzmienia saksofonu, poprawności oklapowania etc, nam się wywiązała a temat tyczy ciekawych patentów mogących komuś pomóc
co do brzmienia, to w zależności jak dmuchasz w saksofon będzie ono modulowane. a co powiesz na przykład cis2? Puste brzmi głucho i jest przeważnie za niskie, natomiast z "dodatkowym oklapowaniem" jest wyższe i jaśniejsze? he he - chodzi mi o oktawnik i 3
spróbuj
a co się tyczy oklapowania to np.w "Arii" Bozzy, czy "Fantasie Imromptu" Joliveta kilka (naście) razy trzeba zastosować dodatkowe klapy czyszczące intonację...
niestety - też bym wolał żeby saksofon był jak fortepian. ale tak nie jest pod względem intonacyjnym...
no i klasyka to nie jazz a z tym klarnetem to nie tak - klarnet nigdy nie dorówna saksofonowy pod względem brzmienia... naprawdę mogę się rozpisać na ten temat, ale nie o to chodzi,he he
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
defc0n
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastarnia
|
Wysłany: Nie 22:23, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
nie wiem jak to jest u Ciebie ale cis2 z oktawą i bez u mnie nie jest głuche i odruchowo obnizam i podwyzam niektore dzwieki o których wiem, że nie stroją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Albattros
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: praszka
|
Wysłany: Nie 22:44, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
ale Ty nie grasz klasyki, jak mniemam.
poza tym próbowałeś obu chwytów naprzemiennie? poza tym, nie neguje obniżania, podwyższania dźwięków ustami, bo to jest dobre. piszę jak to się odbywa w klasyce. mniejsze odchylenie ustnika i zdecydowanie twardszy stroik robią swoje - więc uzasadnione jest użycie dodatkowego oklapowania. zadęcie jazzowe i klasyczne to dwie różne bajki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Albattros dnia Nie 22:48, 01 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmvip
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1967
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wejherowo/woj.pomorskie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pfiolet
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:15, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
bmvip napisał: | defc0n napisał: | nie lepiej się nauczyć kontrolować intonacje obniżając ustami? A co jesli nie bedzie Ci stroić dzwięk A2 ? Też obniżysz go klapami? Brzmienie jest też bardzo ważną rzeczą |
Oczywiście że tylko i wyłącznie kontrola ustami jest wskazana, dokładanie dodatkowych klap bardzo źle wpływa na brzmienie i do tego pozostają złe nawyki. W przypadku dźwięków o których dotychczas pisaliście, czyli D2,E2 nie ma potrzeby dokładania jakichkolwiek dodatkowych klap, wystarczy po prostu regulacja odchylenia tych klap. |
które klapy konkretnie należy obniżyć czy podwyższyć aby obniżyć dźwięk d2?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|