Forum www.sax.fora.pl Strona Główna www.sax.fora.pl
forum saksofonowe
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kiepski saksofon - poprawa brzmienia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sax.fora.pl Strona Główna -> Saksofony (Modele/Marki) / Pozostałe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieszczady

PostWysłany: Śro 21:32, 18 Lut 2015    Temat postu: Kiepski saksofon - poprawa brzmienia

Witam, posiadam stary saksofon Made in DDR "Marshall', coś jak Weltklang. Saksofon jest po generalnym remoncie, ale brzmi tak płasko, bez wyrazu. Mam założonu jakiś zwykły ustnik "no name" bo po remoncie brakło na ustnik Razz Czy wymiana ustnika coś pomoże? Czy te saksofony tak po prostu mają?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
danielkostek




Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:48, 18 Lut 2015    Temat postu:

Zmiana ustnika na pewno coś pomoże, bo pewnie masz jakiegoś o małym odchyleniu. Spróbuj pożyczyć i wypróbować jakiś inny i się przekonasz.
Najwyżej jak masz możliwość to nagraj i wrzuć to zobaczymy jak to brzmi. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieszczady

PostWysłany: Śro 23:24, 18 Lut 2015    Temat postu:

Spróbuję pożyczyć, już o tym myślałem. A jutro coś nagram na próbę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tedd-y




Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:57, 19 Lut 2015    Temat postu:

Ważniejsza jest komora, niż otwarcie, ale to detal.
Dołączam się do zalecenia prób na innych ustnikach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amator




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:55, 19 Lut 2015    Temat postu:

Teddy a im większa komora to co możemy w ten sposób osiągnąć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tedd-y




Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:11, 19 Lut 2015    Temat postu:

Większa komora to ciemniejszy dźwięk, mniejsza bardziej ostry.
W dużym uproszczeniu, ale dla tych samych ustników o różnych komorach producenci podobnie to opisują.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cycu




Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szymbark\Gorlice

PostWysłany: Czw 16:39, 19 Lut 2015    Temat postu:

Łukasz, może Twój saksofon Marshall nie ma tak kiepskiego brzmienia tylko po prostu ograniczeniem jest ustnik. ''NO NAME" który prawdopodobnie nie daje ciekawego brzmienia i być może ma bardzo małe odchylenie bo takie ustniki są przeważnie dodawane do saksofonów.

Podzielam zdanie Tedd-y'ego o wpływie komory na brzmienie ale dodam od siebie, że odchylenie też jest bardzo ważne. Małe daje bardzo płaski, cichy sound bez mocy i ogranicza możliwości kreowania dźwięku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cycu dnia Czw 16:40, 19 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tedd-y




Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:28, 19 Lut 2015    Temat postu:

No cóż, wszystko zależy od ustnika. Małe odchylenie jednak nie oznacza dźwięku płaskiego. Płaski w moim rozumieniu jest określeniem negatywnym, a tak nie jest.
Zacytuję mirka:
mirek napisał:
What in the world do terms like: dark, bright, projection, core, spread, etc. mean when describing sound?
 DARK: A warm, less projecting tone. It has a more personal feel. A dark sound is usually created by a low baffle and floor.
 BRIGHT: Loud and penetrating sound. A bright sound is usually created by a high baffle and floor.
 PROJECTION: A sound that can be heard from far away has good projection. Good projection allows a musician to be heard over other instruments in a group.
 CORE: A very centered sound, that has good direction. Like water coming from a hose in a solid focused stream. Also similar to a spot light. The opposite of a spread sound.
 SPREAD: Sound that spreads out for a very wide soundstage. Like water coming from a hose that spreads out over a very wide area. in a solid focused stream. This sound envelopes a listener instead of penetrating them. Like a flood light. The opposite of a core sound.
 FAT: A full bodied sound that has a sense of width to it. It is the opposite of a thin, nasal like or whiney sound.
 ROUND: More the Otto Link school of sound. As opposed to the modern high baffle ‘smooth’ Jazz sound.
 COLORFUL: One gets an inner sense of color, usually produced by gold plated mouthpieces. A very interesting sound.
 CLEAN: A very pure sound without edge, colorfulness, spread tones, etc.
 EDGY: An almost raspy sound, with high partial overtones. It is usually created by a high roll over baffle, and can be an aspect of both dark or bright mouthpieces.

W tej nomenklaturze mniejsze otwarcie kojarzę bardziej z dźwiękiem skupionym, CORE. Ustniki z mniejszym otwarciem są dokładniejsze intonacyjnie - co rzeczywiście oznacza mniejsze możliwości "jeżdżenia" dźwiękiem w górę i w dół. Dla jednych jest to zaletą, dla innych wadą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieszczady

PostWysłany: Czw 17:44, 19 Lut 2015    Temat postu:

Taak, to jest najzwyklejszy ustnik dodany do saksofonu, za 60 zł chyba. Tak jak koledzy radzili postaram się pożyczyć inny ustnik choć już wiem, że będzie problem, i to spory :p Może jest ktoś z Podkarpacia, okolice Leska, Sanoka, ewentualnie Rzeszowa i chciałby mi pożyczyć ustnik na "chwile"?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Menthor30




Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: Czw 19:45, 19 Lut 2015    Temat postu:

Będę w Rzeszowie we wtorek około południa , jak byś był zainteresowany możesz dmuchnąc w Meyera 8 średnia komora, dośc ciemny ale lekkie zadęcie. jak coś daj zna na priv

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żubr




Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 7:33, 17 Sie 2016    Temat postu:

i jak tam ? dmuchałeś w tego Meyera od Menthora ? rozwiązałeś swój problem ? bo przyznam, że ciekawa sprawa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmvip




Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1967
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wejherowo/woj.pomorskie

PostWysłany: Śro 16:51, 17 Sie 2016    Temat postu:

Koledzy nie filozofujcie o odchyleniach i komorach które cudownie poprawiają brzmienie. Na walory ustnika składa się wszystko:materiał, konstrukcja,komora, odchylenie, długość kąta zejścia, kształt dzioba, precyzja wykonania itp.ale najważniejszym parametrem jest to by pasował grającemu, jeśli uda się ten parametr osiągnąć to następnym jest, by grający umiał wykorzystać możliwości ustnika, a wówczas każdy sax brzmi. Można wtedy dyskutować o barwie, alikwotach i innych sprawach, ale gwarantuję że każdy sax będzie brzmiał. Aby dobrać ten najważniejszy parametr, czyli dopasowanie indywidualne trzeba: 1.raczej sporo wiedzieć o ustnikach, 2.ograć kilka, kilkanaście, lub kilkaset. Innej drogi nikt nie znalazł na razie Sad

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieszczady

PostWysłany: Czw 11:50, 18 Sie 2016    Temat postu:

Problem rozwiązałem tak, że go sprzedałem, bo chcę kupić tenora Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sax.fora.pl Strona Główna -> Saksofony (Modele/Marki) / Pozostałe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin