|
www.sax.fora.pl forum saksofonowe
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mirek
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:15, 01 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Bardzo fajny test Teddy. Dzięki. Teraz jak już masz dłużej WO30 mógłbyś jeszcze coś więcej napisać? Bardzo cenię sobie Twoje opinie. Szkoda że nie wpadła Ci do rąk jeszcze WO37 albo WO32...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Teddy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:38, 01 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Wiesz... potrzebuję trochę czasu by się rozegrać na tym srebrze.
Można dmuchnąć tak ciemno, niemal jak na brązie, albo zaskrzeczeć jak na prostym, chińskim nocniku. Można też ostro, z pazurem i to całkiem ładnie - tylko ja dotąd nie grałem takim dźwiękiem...
Fajka lakierowana i pozłacana, klasyczny AL3 i rozrywkowy Meyer, wszystkie moje maszynki, pudełko z setką stroików wielorakich...
Nie odpowiem.
Krzysztof, z serwisu Jarmuła Music, uważa, że najlepszy w serii WO jest nowy brąz, czyli WO20. Fakt, brąz jest świetny, dmucham w niego 6 lat.
Nie bym miał dosyć brązu - tylko, że srebro dodaje kolejny wymiar.
Czuję się jak odkrywca w dziewiczej dżungli...
.... aaaaa. dodam jeszcze, bo przecież Ty masz Peter Kinga... pozłacane srebro...
Ja tylko fajkę...
Zawsze uważałem, że lakier ściemnia barwę... ale na srebrnym korpusie fajka pozłacana wydaje się ciemniejsza od lakierowanej....
A może to ta bez lakieru łatwiej oddaje moje poszukiwania ciemnej chrypy?
Znalazłem się w nowym świecie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Teddy dnia Pią 19:47, 01 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mirek
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:31, 01 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Nowy świat....hmmm... też to miałem jak kupiłem PK. U mnie pozłacana jest w środku tylko część instrumentu a nie cały niestety. Teo Wannie twierdzi: GOLD – Gold has the most color in the sound of any type of plating. It sounds ‘beautiful.’ Coś w tym jest. O srebrze pisze: SILVER – Silver has a semi-clean and bright tone, but not much color to the tone.. Z tego można wywnioskować, że najlepszy materiał to pozłacane srebro... ale to takie luźne rozważania.
Warto chyba zacytować więcej info o metalach. Teo twierdzi:
Does material affect the sound?
Yes! We machined multiples of the same mouthpiece in every material, vintage and new, we could get. The result was unanimous. Metal ads zing to the sound, rubber is resonant and warm. Rubber mouthpieces are wider so there is more material in your mouth too. Here are detailed descriptions:
BRASS – Brass is the most colorful and ringing of mouthpiece materials.
BRONZE – A bit denser, harder sound than brass, with a nice color to the sound.
STAINLESS STEEL – A clean focused loud sound, but not much color or richness to the sound.
SOLID SILVER – A warm rich sound, but lacking in color.
HARD RUBBER – The most resonant material available. It has a nice dark sound.
STABLE WOOD - Wood is the darkest and warmest material available. It gives a very ‘personal’ sound. It has less volume and is less resonant than hard rubber, but that is part of what gives the ‘personal’ feel.
What do different plating types sound like?
GOLD – Gold has the most color in the sound of any type of plating. It sounds ‘beautiful.’
SILVER – Silver has a semi-clean and bright tone, but not much color to the tone.
NICKEL – Very clean and pure sounding, but not much color to the tone.
VINTIFIED – It is very resonant and yet dark sounding at the same time; the closest a metal mouthpiece can sound to hard rubber. It has a very natural, dark, and alive sound. Please see our Vintified™page for more information and pictures.
What in the world do terms like: dark, bright, projection, core, spread, etc. mean when describing sound?
DARK: A warm, less projecting tone. It has a more personal feel. A dark sound is usually created by a low baffle and floor.
BRIGHT: Loud and penetrating sound. A bright sound is usually created by a high baffle and floor.
PROJECTION: A sound that can be heard from far away has good projection. Good projection allows a musician to be heard over other instruments in a group.
CORE: A very centered sound, that has good direction. Like water coming from a hose in a solid focused stream. Also similar to a spot light. The opposite of a spread sound.
SPREAD: Sound that spreads out for a very wide soundstage. Like water coming from a hose that spreads out over a very wide area. in a solid focused stream. This sound envelopes a listener instead of penetrating them. Like a flood light. The opposite of a core sound.
FAT: A full bodied sound that has a sense of width to it. It is the opposite of a thin, nasal like or whiney sound.
ROUND: More the Otto Link school of sound. As opposed to the modern high baffle ‘smooth’ Jazz sound.
COLORFUL: One gets an inner sense of color, usually produced by gold plated mouthpieces. A very interesting sound.
CLEAN: A very pure sound without edge, colorfulness, spread tones, etc.
EDGY: An almost raspy sound, with high partial overtones. It is usually created by a high roll over baffle, and can be an aspect of both dark or bright mouthpieces.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Teddy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:34, 04 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
TW koncentruje się na materiale ustnika, ale śmiało można przenosić te zachowania na cały instrument.
My niestety ograniczamy się wyłącznie do podziału ebonit/metal i rad typu: przejdź na metal a będziesz super. Jakby ten bardzo głośny jazgot w mediach szkodził na słuch i sprawiał, że tylko ostre dźwięki pozostają słyszalne.
To jakby wina porównywać % alkoholu i pomijać bukiet pojawiających się z czasem smaków.
No i srebro srebru nierówne. W Jupiterze mam srebrną fajkę, ale ona nie gra porównując ją z tą od Yani. Musze popatrzeć, co na nich pisze.
Definicje dźwięku TW ją po prostu SUPER.
Wreszcie mamy opinie eksperta opisującą co to dźwięk ciemny i jasny, zauważający projekcję, a i kanciastość. Próbowałem to przetłumaczyć, ale lepiej niech zostanie w oryginale.
Już teraz rozumiem mosiężny roztrąb w srebrnej Yani - by do bogactwa srebra dodać brakującej kolorystyki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mirek
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:18, 14 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Wcześniej źle to opisałem. Chodziło mi o solid silver a zacytowałem silver plating. Zaraz to poprawię. Miało być SOLID SILVER – A warm rich sound, but lacking in color... czyli mamy tu ciepły, bogaty sound ale brakuje koloru, a najwięcej koloru daje złoto jako plating.... GOLD – Gold has the most color in the sound of any type of plating. It sounds ‘beautiful.’ Z rozważań Teo można wywnioskować, że wadę solid silver czyli lacking in color można łatwo naprawić przez gold plating. Teoretycznie mamy wtedy warm, mamy rich i to czego brakowało w solid silver czyli color (dzięki gold plating). Pełnia szczęścia? Oczywiście jest to teoria ale z ciekawości spytam.... jest w ofercie WO37 gold plating? To poproszę sztukę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Teddy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 6:12, 15 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
WO37 kupię sobie za 4 lata, czyli 2018 - o ile praca mnie nie rzuci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CHESTER
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 7:23, 15 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
I tak każdy wie że saksofony Borgani są o wiele lepsze od Yanagisawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Teddy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 7:44, 15 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Są tacy, którym ani Yanagisawa, ani Borgani nie pomoże....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CHESTER
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 14:50, 15 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Teddy napisał: | Są tacy, którym ani Yanagisawa, ani Borgani nie pomoże.... |
to w takim razie po jakiego c***a Ci Yanagisawa za takie ciężkie pieniądze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Teddy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:50, 15 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Takiego mam bzika...
Znam wielu grających wielokroć lepiej niż ja na dużo gorszych instrumentach.
A ja kaleczę na tak świetnym saksofonie.
Chyba powinienem mieć z tym problem - ale jakoś nie mam
Bziki, kręćki, mają swoje prawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CHESTER
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 16:11, 15 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Teddy to nie lepiej się po prostu ogarnąć i zacząć ćwiczyć z sensem żeby były efekty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Teddy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:46, 15 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Oj ćwiczę z sensem.
Mam swój program, o którym kiedyś pisałem; zidentyfikowanie słabe strony, które wzmacniam. Ćwiczę sporo i nie tylko z instrumentem. Mam też swoich przewodników.
Teraz wakacje, więc trochę luzu: doszedł baryton, zmieniłem alta, przewietrzyłem kilka zeszycików Aebersolda.
Jeszcze 2 tygodnie na windsurfing i od września dyscyplina na nowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mirek
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:09, 16 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
"I tak każdy wie że saksofony Borgani są o wiele lepsze od Yanagisawy"
Nawet nie wiadomo jak odpowiedzieć na takie stwierdzenie. Spróbuję może tak. Powiedziałbym generalizując tak jak kolega wcześniej, że "każdy" nigdy nie miał nawet w rękach saksofonu marki Borgani nie mówiąc już o porównywaniu go z wysokimi modelami Yanagisawy których też raczej nie miał w rękach bo to wielka rzadkość. Poza tym przy tej klasie instrumentów powinno się używać raczej słowa "inny" niż "lepszy" i dokładnie określić zalety i wady. Czy kolega mógłby dokładnie określić pod jakim względem saksofony marki Borgani są lepsze od wysokich modeli Yanagisawy? Chętnie posłucham. Oby odpowiedź nie brzmiała tak:.... Są lepsze pod każdym względem. No offence.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mirek
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 1:04, 29 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Teddy kolejne ciekawe info o srebrze.... Here is a description from the master Ted Klum on Solid Silver mouthpieces...
"The heavier, denser sterling silver produces a darker, warmer sound while retaining a brilliant top end. This metal resonates at a lower frequency than brass and often requires a little time for your playing to "tune in" to the resonance in order to achieve the potential of the sterling silver sound."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Teddy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 6:11, 29 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
mirek napisał: | "I tak każdy wie że saksofony Borgani są o wiele lepsze od Yanagisawy"
Nawet nie wiadomo jak odpowiedzieć na takie stwierdzenie.... |
Ależ dlaczego trudno?
To stwierdzenie celowe. Subiektywna wypowiedź autora realizującego własne cele. Ten cel jest prosty - przygotowanie sprzedaży jednej marki. Nazywa się tu budowaniem pozycji negocjacyjnej. Porównanie cech przedmiotów jest nieistotne. Tu celem jest mocne stwierdzenie silnej osobowości i jego wpływ na potencjalnych kupujących.
Teoria mówi o kilku typach odpowiedzi nie merytorycznych lub braku odpowiedzi. Ja uważam, że takie wypowiedzi należy ignorować, pamiętając, że to technika autora. Nie pierwszy i nie ostatni raz tu na Forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|